Bitcoin, Litecoin, Namecoin, Peercoin 728x90

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minyak gamat bagus untuk kucing terkena kurap

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Minyak gamat bagus untuk kucing terkena kurap

    ::bigsmile:: Okey! Ni aku nak kongsi satu petua yang bagus diamalkan oleh pembela2 kucing. Aku sure memang ade diantara kucing korang tak pernah miss kalau tak terkena penyakit kurap ni kan? So ni ade satu tips untuk merawat kucing yg terkena kurap. Just tuangkan minyak gamat dalam kuantiti yang berpadanan dgn tahap kekurapan kucing korang dan lumurkan ke kawasan yg terkena kurap tu. Lakukan sebanyak 2 ke 3 kali sehari ikut tahap keterukkan kurap kucing tu, insyaallah dalam masa 2 ke 3 hari, kurap tu semakin pulih dan kulit yg keras tu akan tertanggal dgn sendirinya dan kucing korang akan semakin pulih, selesa dan sihat dari kurap.

    p.s: Minyak gamat tak membahayakan kucing korang. Dan jgn takut klu kucing korang menjilat minyak tu selepas korang melumurkan ke atas badannya. Gamat baik utk kesihatannya, ala macam gamat gamodin tu jugak le, kan bagus utk org sakit.
    Yuran pendaftaran bakal dinaikkan tidak lama lagi, cepat terjah Klik Sini

  • #2
    Thanks for the tips Dewi19.

    Selain daripada itu tuan-tuan penjaga haiwan peliharaan kena pastikan haiwan peliharaan anda dijaga rapi kebersihannya, dan paling penting dijaga pemakanannya, pastikan zat mencukupi terutamanya haiwan yang masih di peringkat awal.

    Comment


    • #3
      Yep betol tu hik hik::listentomusic::
      Attached Files
      Yuran pendaftaran bakal dinaikkan tidak lama lagi, cepat terjah Klik Sini

      Comment


      • #4
        ade kes..tapi dah lama dah..jiran aku taruk gamat kat kucennya..kucen tu luka2 kerana gaduh...esoknya dah mati...
        >>>

        Comment


        • #5
          Originally posted by zamreda View Post
          ade kes..tapi dah lama dah..jiran aku taruk gamat kat kucennya..kucen tu luka2 kerana gaduh...esoknya dah mati...
          Mati sebab cedera parah sangat agaknya, bleeding or main organ damaged.

          Comment


          • #6
            mati sebab dah sampai masa ketentuan :)


            "ILMU ITU PELITA HATI, TIDAK TERLIHAT TAPI NYATA"

            Comment


            • #7
              kulit kter kalo terluka pastu dibubuh minyak gamat,tau je la camner pedihnya..inikn pula kuceng yg luka,huhuhuh
              A part of you has grown in me. And so you see, it's you and me together forever and never apart, maybe in distance, but never in heart.?

              Comment


              • #8
                Klu kucing mati tu maybe dah ajalnye, ape yg penting kite berusaha sahaja utk menyembuhkannya, lagipun mane ade ubat yg taruh atas luka yg x pedih. tu ikkhtiar namenya.::semangat::
                Yuran pendaftaran bakal dinaikkan tidak lama lagi, cepat terjah Klik Sini

                Comment


                • #9
                  Originally posted by wajaman View Post
                  kulit kter kalo terluka pastu dibubuh minyak gamat,tau je la camner pedihnya..inikn pula kuceng yg luka,huhuhuh
                  Biasanya minyak gamat tak menyebabkan pedih sebab bahan dan kandungannya tidak mengandungi bahan-bahan yang menyebabkan kepedihan.

                  Comment


                  • #10
                    selalunya letak minyak cap kaki tiga je..confirm kembali sihat...
                    tapi kucing tu kena berkorban le sikit...pedih bukan main tu...

                    Comment


                    • #11
                      minyak gamat memang gua gunakan kepada kucing2 gua yang banyak tu kalau terkena kurap, biasanya kurap kucing ni berlaku kat telinga kucing.. so kalau sapu minyak gamat memang insyaAllah sembuh
                      Bila ada DropBox siapa lagi perlukan pendrive untuk menyimpan data. :)

                      Comment

                      Working...
                      X