Bitcoin, Litecoin, Namecoin, Peercoin 728x90

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jom Bela Ikan Dalam Akuarium

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jom Bela Ikan Dalam Akuarium

    as'kum kengkawan sema. sapa ada akuarium dekat umah? korang bela ikan apa ek? aku baru berjunak-jinak nak bela ikan sendiri. dulu tumpang bela ikan dalam akuarium umah ayah aku je. sekarang dah dok sendiri ni nak bela sendiri plak..

    so bleh la share:
    1. jenis ikan dibela
    2. makanan ikan
    3. masalah dalam menjaga ikan
    4. harga ikan
    5. lain-lain

    ok, aku start dl, aku bela
    1. ikan lampam 2 ekor
    2. ikan kapi 4 eko
    3. ikan patin itam 2 ekor tapi seko dah mati, ni yang seko pun macam nak mati jugak..
    4. ikan DBKL seko
    5. ikan sepat 2 eko..

    akuarium aku saiz 2 kaki je..

    so korang macam mana plak?
    Last edited by anoi1207; 07-02-2008, 04:29 PM.
    We’ve know each other by CHANCE,
    Become friends by CHOICE,
    Still friends by DECISION,
    And when we say FRIEND FOREVER,
    That’s definitely a lifetime PROMISE!

    ............................................
    daripada aku yang bergelar lelaki
    sigpic


  • #2
    aku bela ikan puyu 2 ekor je..
    :))
    owner of: myvi kaler gold ~ moto wave 125 kaler biru ~ canon 1000d ~ nokia n95 8gb ~ psp 2000


    Comment


    • #3
      dulu aku bela ikan kekek ..tapi mampus ...aku bela ....aruawana ..mampus ...aku bela ikan gupy ...mampus ..last sekali aku bela jentik jentik ...hidup tak yah beri makn idupppp ...

      Comment


      • #4
        dulu2 aku bela arowana silver, sayang da mati.. karang tinggal akuarium jer :66:

        Comment


        • #5
          ko bela ikan puyu, pakai moto bersih air tu tak? beso tak ikan puyu ko? aku dl penah tanggap datuk puyu, sebeso tapak tangan :105:
          We’ve know each other by CHANCE,
          Become friends by CHOICE,
          Still friends by DECISION,
          And when we say FRIEND FOREVER,
          That’s definitely a lifetime PROMISE!

          ............................................
          daripada aku yang bergelar lelaki
          sigpic

          Comment


          • #6
            macamana nak usahakan ternakan ikan keli secara besar besaran ....aku ada 10 tangki terpakai ..boleh guna keeee .? macamana nak dapatkan benih ikan ..tu ?

            Comment


            • #7
              alamak, tu ko kena pergi jabatan haiwan la kot. mesti dia akan terang dekat ko macam mana nak bela.. modal sure beso kot
              We’ve know each other by CHANCE,
              Become friends by CHOICE,
              Still friends by DECISION,
              And when we say FRIEND FOREVER,
              That’s definitely a lifetime PROMISE!

              ............................................
              daripada aku yang bergelar lelaki
              sigpic

              Comment


              • #8
                Originally posted by anoi1207 View Post
                alamak, tu ko kena pergi jabatan haiwan la kot. mesti dia akan terang dekat ko macam mana nak bela.. modal sure beso kot

                ya keeee ...jabatan hewan ke ..perikanan ...????? yang aku tahu .kat kebuluh bleh beri anak percuma ...best jugak tu .aku dok di miri nih weh ..... kat sekolah aku tuuu besoooo kwasan dia ...ruang byak ....mknan lebihan asrama byak ..kalau menjadi boleh jadi jutawan ...aku raasa esok lusa aku akaan jadi jutawan ehoza ..betulll bila sampai jutawan aku nak hebohkan kat seluruh alam maya ini ..akulah jutawan ehoza..............:64:

                Comment


                • #9
                  Originally posted by moazmar View Post
                  ya keeee ...jabatan hewan ke ..perikanan ...????? yang aku tahu .kat kebuluh bleh beri anak percuma ...best jugak tu .aku dok di miri nih weh ..... kat sekolah aku tuuu besoooo kwasan dia ...ruang byak ....mknan lebihan asrama byak ..
                  uik.. silap ke? tah la mana satu jabatan dia.. ko cikgu jugak ke? ayo ramai cikgu la dalam ehoza ni ek. ke forum untuk cikgu2 ni
                  We’ve know each other by CHANCE,
                  Become friends by CHOICE,
                  Still friends by DECISION,
                  And when we say FRIEND FOREVER,
                  That’s definitely a lifetime PROMISE!

                  ............................................
                  daripada aku yang bergelar lelaki
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by anoi1207 View Post
                    ko bela ikan puyu, pakai moto bersih air tu tak? beso tak ikan puyu ko? aku dl penah tanggap datuk puyu, sebeso tapak tangan :105:
                    aku x pkai pn moto bersih air 2..
                    just bli akuarium plastik yg rm14 ngan rumput tipu 2 je..
                    tp aku lg prefer bela kucing dr bela ikan nie..
                    owner of: myvi kaler gold ~ moto wave 125 kaler biru ~ canon 1000d ~ nokia n95 8gb ~ psp 2000


                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by moazmar View Post
                      aku raasa esok lusa aku akaan jadi jutawan ehoza ..betulll bila sampai jutawan aku nak hebohkan kat seluruh alam maya ini ..akulah jutawan ehoza..............:64:
                      klakar gak ko ni moazmar :))
                      haa.. klu da jadi jutawan tuh jgn lupa jemput aku & lelain geng ehoza makan2 kat kfc/pizza hut yer..

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by nissC20 View Post
                        klakar gak ko ni moazmar :))
                        haa.. klu da jadi jutawan tuh jgn lupa jemput aku & lelain geng ehoza makan2 kat kfc/pizza hut yer..

                        nanti aku pegi cari kou kat tawow ....aku selalu gak ke sabah .....ari tu sampaileee jugak ke sepulut ..bukan sepilok .....aku blanja kou mkn ikan bakou :love:

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by moazmar View Post
                          nanti aku pegi cari kou kat tawow ....aku selalu gak ke sabah .....ari tu sampaileee jugak ke sepulut ..bukan sepilok .....aku blanja kou mkn ikan bakou :love:
                          orait sis.
                          pasal benih anak2 ikan ni, tempat aku cuma ade ikan lawan(pelaga) agaknyer..:106:

                          Comment


                          • #14
                            wah bakal jutawan ni.. aku nak jadi jutawan dalam Ehoza ni cukup la dl hehehe
                            We’ve know each other by CHANCE,
                            Become friends by CHOICE,
                            Still friends by DECISION,
                            And when we say FRIEND FOREVER,
                            That’s definitely a lifetime PROMISE!

                            ............................................
                            daripada aku yang bergelar lelaki
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              dl ada bela kelisa perak..da besar,pas2 jual..untung woo..bela ikan emas plak..tenang je bila tgk akuarium..start je belajar kat u, xde org nk jg, cuci akuarium..last2 mati sumer..terus xbela..:D

                              Comment

                              Working...
                              X