Bitcoin, Litecoin, Namecoin, Peercoin 728x90

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amat takut la!!Pendarahan gusi!!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Amat takut la!!Pendarahan gusi!!

    Saya mengandung memasuki bulan ke empat baru menghadapi pendarahan gusi..amat risau dengan keadaan ni akan menjejaskan kandungan i..kawan pun suruh I cuba gunakan berus gigi yang direka untuk ibu mengandung..berus lebih lembut..tapi supermarket banyak pilihan..ada oral-B la, colgate sensitive, systema sensitive..tak tau nak pilih yang mana? Kawan2 pernah guna tak berus gigi brand mana?harga ok?quality bagus tak?

  • #2
    Tukar berus gigi?!tak perlu kuk..agak biasa ibu mengandung menghadapi masalah ni..kakak I masa mengandung pun sama jugak..pendarahan gusi adalah disebabkan perubahan hormone..dan ini lah factor utama

    Comment


    • #3
      Originally posted by joker85 View Post
      Tukar berus gigi?!tak perlu kuk..agak biasa ibu mengandung menghadapi masalah ni..kakak I masa mengandung pun sama jugak..pendarahan gusi adalah disebabkan perubahan hormone..dan ini lah factor utama
      Gynae I sudah jumpa..dia cakap lebih baik tukar berus gigi setiap tiga bulan..terutamanya ibu mengandung..dia cakap berus gigi banyak bacteria..so bila sampai masa kena tukar..ibu mengandung kena jaga kebersihan mulut..jika tidak masalah pendarahan gusi akan lebih teruk

      Comment


      • #4
        Originally posted by 90cutete View Post
        Gynae I sudah jumpa..dia cakap lebih baik tukar berus gigi setiap tiga bulan..terutamanya ibu mengandung..dia cakap berus gigi banyak bacteria..so bila sampai masa kena tukar..ibu mengandung kena jaga kebersihan mulut..jika tidak masalah pendarahan gusi akan lebih teruk
        mmg btui tu..bila dah hamil tu..semua kena extra care...
        pasal berus gigi tu...i sdg guna brand systema..bkn pasal gusi berdarah tp sbb dulu susah nak keluarkan sisa makanan dgn berus gigi biasa lo..yg systema ni ok sbb bristle tu nipis...harga mahal sikit tp mmg berbaloi la...cuba la dulu..
        lepas gosok gigi tu jika blh guna air suam tambah garam utk kumur..blh cegah bakteria jugak..

        Comment


        • #5
          Dulu I pun menghadapi masalah pendarahan gusi..then kawan jugak recommended guna yang soft bristle..agak bagus..i pernah guna systema sensitive 0.02mm dan jugak colgate sensitive..dua2 brand ni agak bagus..tetapi I lebih suka system sensitive..rasa lebih selesa..tapi ini memang depend punya..mungkin I sesuai u tak sesuai pulak..haha..brand berus gigi tak murah tapi berbaloi jika boleh mengurangkan pendarahan gusi kan

          Comment


          • #6
            Originally posted by 90cutete View Post
            Gynae I sudah jumpa..dia cakap lebih baik tukar berus gigi setiap tiga bulan..terutamanya ibu mengandung..dia cakap berus gigi banyak bacteria..so bila sampai masa kena tukar..ibu mengandung kena jaga kebersihan mulut..jika tidak masalah pendarahan gusi akan lebih teruk
            2. Hmm..betul tu..berus gigi agak kotor jika guna lama..ibu mengandung jugak perlu belajar teknik yang betul untuk berus gigi..selain tu..berkumur dengan antiseptic jugak akan membantu

            Comment


            • #7
              Originally posted by 90cutete View Post
              Gynae I sudah jumpa..dia cakap lebih baik tukar berus gigi setiap tiga bulan..terutamanya ibu mengandung..dia cakap berus gigi banyak bacteria..so bila sampai masa kena tukar..ibu mengandung kena jaga kebersihan mulut..jika tidak masalah pendarahan gusi akan lebih teruk
              Hmm..betul tu..berus gigi agak kotor jika guna lama..ibu mengandung jugak perlu belajar teknik yang betul untuk berus gigi..selain tu..berkumur dengan antiseptic jugak akan membantu

              Comment

              Working...
              X