Bitcoin, Litecoin, Namecoin, Peercoin 728x90

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wahai Suami..Tahukah Kamu??

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [IMPORTANT] Wahai Suami..Tahukah Kamu??

    Tahukah kau wahai suami dan bakal suami?? Laki bini ini asalnya 2 individu asing yang saling tidak mengenali. Atas takdir tuhan dipertemukan dan aqad nikah telah menyatukan kita.

    TAPI??.tahukah kau apa yang isterimu selalu lakukan untukmu,dan fikirlah sejenak apa pula yang kau berikan untuknya?

    KALA kau tiada duit, bukankah magic david copperfield bila tiba2 kau buka wallet ada duit pulak di dalamnya, tahukah kau yang isterimu sentiasa curi2 membuka wallet untuk mengecek ? Ada duitkah suamiku??

    TAPI Bila kau ada duit, wah! wah! kau siap boleh tanya lagi bini . kau ? Ada duit ke?? sedangkan itukan kewajipan kau untuk memberinya nafkah?

    Tahukah kau wahai suami, tiap2 malam isterimu akan terbangun dari tidurnya dan perkara pertama yang diingat ialah suaminya, lantas terus si isteri menjenguk suaminya di sebelah, di kucup dahi suaminya, diusap rambutnya, penuh kasih sayang dan belas kasihan

    TAPI yang kau berinya hanyalah dengkuran kadang2 siap kentut lagi..Cissss! !

    Tahukah kau wahai suami, kalau kau balik lewat malam sampai jam 4-5 pagi atas alasan kerja atau kau suka2 nak lepak ngan kawan2, bini kau yang dirumah tu tak lena tidur, selagi kau tak balik selagi tulah mata tak leh pejam

    TAPI yang kau tahu bersembang aje sampai pagi, langsung tak ingat bini, dahlah balik lambat esoknya selagi tak masuk Zohor tak reti2 nak bangun, dah bangun tahu nak makan aje?

    Tahu tak kau wahai suami, setiap kali isteri mu menggosok bajumu apa yang sentiasa terlintas di fikirannya ialah ?Handsome tak laki aku bila pakai baju ni??

    Tapi kau bila dah hansome sikit mula hidung tinggi nak mengorat lagi?

    Tahu tak kau wahai suami, isteri tu tak mintak banyak, cuma pujilah dia sekali-sekala, peluklah dia setiap pagi dan malam sebelum tidur peluk yang setakat pelukan sayang sahaja..bukan dengan harapan dapat ?apa-apa?), hadiahkanlah dia sekali-sekala walaupun setakat coklat sekeping, picitlah bahunya sekali-sekala dan kalau nak tidur tu, selimutkanlah dia, sebab sebenarnya, bini tu selagi laki dia tak lelap mata dia hanya tidur2 ayam sahaja?

    INI YANG BEST NI

    Satu lagi, suami, kalau korang nak tahu, sebaik sahaja saksi kata SAH!!!! tuhan tu telah kurniakan 6, 7, 8 senses kat isteri sebab itulah dia orang tahu korang buat apa kat belakang dia, tak yah guna spy?dia orang musti tahu punya?.

    Hargailah bini dan bakal bini korang, sebagaimana korang hargai kereta korang, PS2 korang dan lain-lain .Orang bijak adalah dia yang hari ini mengerjakan apa yang orang lain akan mengerjakannya tiga hari kemudian ..

    JumPa AnDa Di PunCak KeJaYaaN bersama KeSeJahTeRaaN!

    Pengajaran ayat: Perkahwinan itu satu perkara yang mulia, Mengapa mesti kita mengelakkannya. Ia adalah satu fitrah bagi manusia, kalau tak sanggup, manusiakah KITA.

    Jangan risau jika kita tak dapat isteri yang solehah, kerana Allah telah berjanji, perempuan yg soleh hanya utk lelaki yg soleh?Kalau kita sbg lelaki tak soleh?jgn harap dapat bini yg soleh?.Syukur apa yg telah dikurniakan.

    Tak semua perempuan itu BAIK, tapi baiKKah kita nak dapat perempuan yg baik????

    Kalau kita mengorat perempuan memang tak baik, tapi kalau kita tak berusaha nak cari isteri; Ada can ker bini itu TURUN dari langit?..

    Kita tak suka perigi mencari timba?Perempuan jenis apakah itu??? Siti Khadijah pun perempuan mcm itu; Hinakah dia?????? Allah telah mengutuskan perempuan utk lelaki?bukannya kita perlu hidup dgn sendiri?.

    Mungkin rezeki tidak ada untuk kita memulakan alam perkahwinan. ??Tanpa usaha , rezeki itu memnag tidak ada?. Syabas kpd sesiapa yg melangkah ke gerbang perkahwinan, yg tidak, ANDA sesungguhnya berada dalam kerugian?.

    FIKIR-FIKIRKANLAH. ??? ??.
    A few thing first..Sorry if i sounded offensive,i'm just speaking my mind. :) I'm no better than you,even if i am(maybe)..i dont even care coz were still the same :) On the lighter side..a quote from a favourite actor

    Julian: "Does anybody else have the heebee-jeebees?"

  • #2
    lom kawen lagi.. haha
    Suatu Kenangan™
    ~You're a princess, one day you'll be a queen.. You must be strong if you want to be a queen~ArericH.K
    ~patah tumbuh hilang berganti memanjang...~bul4t

    Comment


    • #3
      nak kawen..nk kawen....::kill:: :D

      Comment


      • #4
        tak sabar rasanya nak kawen nih..

        Comment


        • #5
          yes....aku da nk kawen,mmmuaahahahaaha:)):))
          A part of you has grown in me. And so you see, it's you and me together forever and never apart, maybe in distance, but never in heart.?

          Comment


          • #6
            sukalah artikel ni..hehe

            kedua2 suami isteri memainkan ada peranan besar dalam meng'hidup'kan perkahwinan yang harmoni dan indah..bukannya harap pada sebelah pihak je :D

            Moga kita semua dikurniakan pasangan yang soleh/solehah buat peneman setia hingga ke syurga :)
            Aku Mahu Buktikan Pada Dunia, Masih Wujud Lagi Kesucian Dan Kesetiaan...

            Comment


            • #7
              gatai no...
              ::dansa::

              Comment


              • #8
                hohoho adakah ini akan berlaku pada aku satu hari nanti...orait,,mau cari calon skrang..mau kawen..!!

                Comment


                • #9
                  nak kawen 4 sekali :))


                  "ILMU ITU PELITA HATI, TIDAK TERLIHAT TAPI NYATA"

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by agent_FBI
                    nak kawen 4 sekali :))
                    biar adil n Toleransi
                    A few thing first..Sorry if i sounded offensive,i'm just speaking my mind. :) I'm no better than you,even if i am(maybe)..i dont even care coz were still the same :) On the lighter side..a quote from a favourite actor

                    Julian: "Does anybody else have the heebee-jeebees?"

                    Comment


                    • #11
                      perkahwinan adalah tanggungjawap...

                      Comment

                      Working...
                      X