Bitcoin, Litecoin, Namecoin, Peercoin 728x90

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Warga Ehoza mengutuk sekeras kerasnya tindakan membakar gereja

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [IMPORTANT] Warga Ehoza mengutuk sekeras kerasnya tindakan membakar gereja

    Berikutan dengan peristiwa hangat mengenai isu pembakaran gereja oleh pihak atau individu yang tidak bertanggungjawab di Malaysia, kami pihak pengurusan dan warga ehoza mengutuk sekeras-kerasnya tindakan tersebut dan berasakan ianya adalah perbuatan khianat sesetengah pihak atau individu yang cuba memecah belahkan perpaduan kaum di Malaysia.

    Justeru itu, saya menyeru kepada semua pembaca agar jangan cepat melatah dengan isu ini dan jangan cuba menyalahkan kaum dan agama lain selagi kebenaran masih belum dapat dibuktikan. Kita ialah warga Malaysia yang berhemah, berbudi bahasa dan amat mementingkan perpaduan kaum kerana itulah yang membuatkan kita berdiri teguh bersama dalam satu negara, hari ini

    Following the incident on the hot issues "burning church" done by individuals who are not responsible in Malaysia, our management and all Ehozarean condemned those actions and feel it is based on some act of treachery by individuals who tried to break through racial unity in Malaysia.

    Hence, I urge all readers not to get tense quickly with this issue and do not try to blame other peoples and religions until the truth is revealed. We are citizens of Malaysia which is prudent, and very concerned about unity because that is what makes us stand firm together in one country, today

    http://www.ehoza.com/v4/forum/isu-se...alam-tadi.html
    Last edited by apect; 09-01-2010, 04:16 AM.
    https://www.facebook.com/ehozadotcom
    Jom teka gambar dan menang RM150!

  • #2
    ya!!! kami rakyat2 jelata ehoza menentang sekeras2nya tindakan individu ataupon kumpulan yg membakar gereja!!!

    itu bkn jln penyelesaiannya!! malah mencemarkn nama baik islam kerana skrg bkn sahaja malaysia tp mungkin 1 dunia telah mengetahui perkara ini..
    islam tidak pernah mengajar umatnya bertindak sebegini rupa..!
    :: Mari Boikot Barangan Keluaran Yahudi / Amerika ::

    Comment


    • #3
      aku sebagai salah seorang warga forum turut bersetuju & menyokong kenyataan dari founder.
      Last edited by nurhafiz; 09-01-2010, 04:09 AM.

      @@@@....USAHA DI TANGAN ANDA[email protected]@@@
      ---------------------klik jer kat web nie---------------------
      KEMPEN SAYA BENCI YAHUDI KEPARAT

      Comment


      • #4
        Originally posted by nurhafiz View Post
        aku sebagai salah seorang warga forum turut bersetuju & menyokong kenyataan dari founder.
        i pon sokong...dlm Islam xder ajaran suruh buat camtuh...
        musti ada dalang yg x reti agama terlalu fanatik..memalukan jer...
        sigpic

        Comment


        • #5
          Uh,Islam x pernah mengajar lakukan kekerasan
          semua yg baek dtng drp ALLAH n semua yg brukk dr dri sndri..
          so there's no point na slahkn sesapa smpai t'bukti dakwaan ini melibat pihak mna

          Comment


          • #6
            Islam xmngajar pkara mcm ni, sbb mberikan pndangn yg buruk oleh mereka yg bukan Islam...
            ::dansa::EHOZA.COM::dansa::

            Comment


            • #7
              betulll..kami sokong untuk membantah sekeras kerasnya org yang membakar gereja tetapi kita juga tak sokong sekeras kerasnya pengunaan nama allah untuk kristian

              Comment


              • #8
                atas sebab ape sekali pun..rumah ibadat tak patut dijadikan sasaran..
                walau dalam perang sekalipun, Rasulallah dan pembesar Islam selalu mengingatkan tentera2 Islam supaya tidak memusnahkan atau merosakkan rumah ibadat agama lain..
                sbb ia adalah tempat suci dan tempat paling sensetif utk setiap penganutnya. tidak kira agama apa sekalipun.

                Islam juga menuntut umatnya supaya saling hormat menghormati sesama manusia tidak kira agama, bangsa, warna kulit, keturunan..selagi mereka berbuat baik dan tidak memusuhi Islam dan penganutnya.

                perlembagaan M'sia pun ade menyebut bahawa setiap warganegara M'sia bebas menganut dan mengamalkan amalan agama masing2..
                tetapi perlu tetap menghormati Islam sebagai agama Rasmi negara.

                tidak kiralah siapa pun yg melakukannya,..dari kaum mane atau dari agama mana..
                ape yg jelas, ia menunjukkan "pelaku"nya tidak memahami dan menghormati konsep beragama dan perlembagaan M'sia..

                wlau pun kita berbeza agama, bangsa, corak pemikiran..tetapi kita semua makhluk Allah yg diciptakan dgn naluri perlunya hidup dalam keadaan saling bergantungan..saling bersandaran, dan saling menghormati..ada masa memberi, ada masa menerima..tanpa melebihi batasan.
                tanpa mengikut kehendak naluri yg ni, manusia akan saling bercakaran, berperang dan bermusuh.

                cara sebegini, bukanlah menunjukkan cara hidup manusia yg bertamadun..

                Comment


                • #9
                  sharksuke menyokong tindakan ehoza
                  mengutuk skeras-kerasnyer tindakan membakar gereja
                  tindakan yg membolehkan islam dicop sbagai ganas

                  org yg buat tu mmg hanya tau berlakon
                  kononyer mengakkn kebenaran
                  begitu juga dengan sebilangan demontrasi jalanan
                  hanya tau melaungkn panji2
                  tp adakah mereka cukup sempurna dlam solat seharian?

                  Comment


                  • #10
                    Aku sokong apa yang TS katakan...mana buleh buat macam tue..marah macamana pun jangan bakar umah ibadat agama lain...tu diorang berdiam diri..kalo bertindak?kita jugak yang susah...

                    Comment


                    • #11
                      Nabi Muhammad TIDAK pernah memusnahkan tmpt ibadah agama lain.

                      Comment


                      • #12
                        Aku terkejut juga tindakan membakar gereja.macam tiada cara lain ke nak buat.buat demo ke.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by sangkudus View Post
                          Aku terkejut juga tindakan membakar gereja.macam tiada cara lain ke nak buat.buat demo ke.
                          demontrasi pon x perlu sbnrnye...
                          sbb keputusan mahkamah blom muktamad..
                          blom ade kate putus..
                          sebarang aktiviti skrg nie tkowt akn memburukkn lg keadaan...

                          silent doen't mean we dont know everything!!
                          silent doen't mean we lose!!
                          :: Mari Boikot Barangan Keluaran Yahudi / Amerika ::

                          Comment


                          • #14
                            ye... sy pon mgutuk sekeras2 nya tindakan itu..... dan pada mereka yg bertanggungjwp.... ape motif sebenar anda??? jgn cuba menimbul kan isu2 sensitif.... walaupun negara kiter ade sedikit conflik ttg politik... itu bukan sbb untuk kamu menimbul kan sifat2 extremis d kalangan rakyat malaysia.....

                            siap kamu kalau saya jumpa kamu nanti... ::frust::

                            Comment


                            • #15
                              aku pun nak kutuk sekeras-kerasnye perbuatan terkutuk nih...
                              the whole world look at us... shameless...
                              kalu la pihak berkuase dapat tangkap org yang sepatutnye bertanggungjawab nih, penjare je die nih seumur hidup, sbb mengganggu keamanan negara..

                              Comment

                              Working...
                              X